In love... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu In love... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu

In love...

Door: Samira

Blijf op de hoogte en volg samira

07 Juli 2015 | Ecuador, Quito

Mijn hart is gestolen... Door de Amazone. De natuur is zo mooi en rustgevend. Dit weekend heeft hoogtepunten en dieptepunten gekend, maar uiteindelijk kijk ik er tevreden op terug. Ik heb nieuwe interessante mensen leren kennen, van alles geleerd over medicinale planten en verschillende dieren (en apen!) gezien. De eerste dag in Tena plaatsje in het Amazoneregenwoud) was een enorme mislukking, maar daarna ben ik door gereisd naar de Shiripuno community en daar ben ik 2 nachten gebleven. Het was echt geweldig en ik heb veel over de Quishua (soort indianen) cultuur geleerd. Later zal ik in mijn blog meer over het weekend schrijven.
Maar eerst een status update, ik ben namelijk verhuisd. In verband met organisatorische onhandigheden heb ik mijn gastgezin in het zuiden verlaten slaap ik nu in het hostel van de ecole idiomas. Om daar te komen, was vandaag nog wel een heel gedoe. Eerst kwam ik om 14:00 met de overvolle ecovia aan in Quitumbe, Quito. Vervolgens moest ik doorreizen naar mijn gastgezin om mijn spullen op te halen. Het gastgezin was nog echter nog niet terug van hun reis, dus toen ik om 15:15 aankwam, moest ik voor de deur wachten. Gelukkig kwam de onderbuurvrouw thuis en die kon me het terrein oplaten. Maar het gastgezin kwam maar niet en kwam maar niet en om 17:00 zocht ik naar andere mogelijkheden om naar binnen te komen. De beste optie was het raam en dat lukte ook nog! Maar natuurlijk net toen ik binnen was, kwam het gastgezin thuis en die was niet zo blij met mijn halve inbreekpoging....
Snel weg dan maar! Met mijn zware rugzakken en bepakking liep ik de trappen af en ging op zoek naar een taxi. Maar de taxi wilde me niet naar het centrum brengen! De paus is namelijk in Quito, dus alles is afgesloten en ook de bussen rijden niet in het centrum. Ik dus helemaal naar de ecovia lopen (best een eindje) en vervolgens met mijn zware bepakking mezelf overeind proberen te houden in deze tram-achtige bus. Omdat ook deze niet helemaal ging tot waar ik moest zijn, moest ik daarna nog 20 minuten lopen. Uiteindelijk kwam ik pas om 18:45 op de plaats van bestemming, terwijl ik al om 8:15 uit Shiripuno vertrok!
Gelukkig is het hier wel erg gezellig. Net een studentenhuis, kan ik alvast wennen ;). Iedereen hier was moe en hongerig, omdat ze de hele nacht op het pausplein hadden doorgebracht (en de heilige vader uiteindelijk niet eens hadden gezien...). We zijn met zijn alleen uit eten geweest in een restaurant, waar je voor 4 USD een bord krijgt met eten voor een week! Het eten is er goed en het is er altijd druk. Maar nog het meest bijzonder was dat we onderweg de paus ook nog tegenkwamen!
Foto´s en een uitgebreider verslag van mijn weekend volgen later, want ik heb mijn camera hoogstwaarschijnlijk bij het gastgezin laten liggen. Moet ik weer terug om het op te halen, zucht....

  • 08 Juli 2015 - 11:25

    Carla:

    Wat een avontuur weer! Het was alleen de natuur he, je komt toch niet terug met een Quishua :)

  • 10 Juli 2015 - 09:35

    Tonny Van Tiggelen:

    Liefie, wat een kanjer ben je toch! Dat gesjouw met je bagage. Ik neem mijn petje diep voor je af. Wat een belevenis. xxx Goede reis verder.

Tags: Quito, dag 19

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Samira gaat naar Ecuador

7 weken op pad!!!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

vogeltje vliegt teurg

04 Augustus 2015

Laatste bestemming: Cuenca

02 Augustus 2015

Natuurdocumentaire

31 Juli 2015

Rio Muchacho

26 Juli 2015

Plannen!!
samira

Hoi ik ben Samira en ik ga naar Ecuador!

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7779

Voorgaande reizen:

19 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Samira gaat naar Ecuador

Landen bezocht: