Graduacion en op reis! - Reisverslag uit Machachi, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu Graduacion en op reis! - Reisverslag uit Machachi, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu

Graduacion en op reis!

Door: Samira

Blijf op de hoogte en volg samira

03 Juli 2015 | Ecuador, Machachi

Laat ik beginnen met een wat vervelendere mededeling. Van dit weekend komen helaas geen foto´s. Mijn camera is namelijk verloren/gestolen in de ecovia afgelopen maandag. De foto´s van het weekend, mijn camera en het (nieuwe) hoesje, mijn kettinkje en wat kleingeld zijn voorgoed verdwenen...
Maar goed, we moeten niet bij de vervelende dingen blijven hangen! Want afgelopen vrijdag was een feestelijke gebeurtenis! De graduacíon. Officieel zouden de ´plechtigheden´ om 9 uur beginnen, maar ja, we zijn tenslotte in Ecuador... Dus rond een uurtje of half tien was het grootste gedeelte van de kinderen er, prachtig uitgedost in pak of prinsessenjurk of verkleed al naar gelang hun preformance. Natuurlijk moesten de kinderen marcheren, het volkslied zingen en een gedicht opdragen voordat ze hun ´peuterspeelzaal´ diploma in ontvangst konden nemen. Tussendoor traden de andere groepen op: de jongsten waren konijntjes, de middelsten waren vogels die gingen trouwen en de oudsten deden een soort hiphopdansje op het nummer taxi. Na de Graduacíon was het tijd voor foto´s, foto´s en nog meer foto´s! Toen alle ouders genoeg foto´s hadden met de leraar en hun kinderen ruimden we snel op en gingen de leraren nog op de foto.
Dit is echter alleen maar de ene helft van de dag. De andere bestaat namelijk uit reizen! Mijn eerste echte reis alleen en buiten mijn programma! Om eerlijk te zijn vond ik het wel een beetje spannend, voornamelijk omdat ik alleen maar mijn oude Jan-sport rugtas meehad en die helemaal volgepropt was met spullen. Ik vertrok vanuit de Quitumbe (een modern busstation in het zuiden van Quito) naar Tena, een plaatsje in het Amazoneregenwoud. De bus doet over dit ritje normaal 3 tot 6, maar natuurlijk als ik ga, zijn er problemen met de weg. De reis werd namelijk erg spannend; niet alleen door de omgeving, maar ook door de wegomstandigheden: door de hevige regenval van de afgelopen tijd, waren hele stukken weg afgebrokkeld. Dat geeft niet echt vertrouwen over de rest van de weg! Dit zorgde ervoor dat de ik van 13:00 tot 19:00 in de bus zat. Maar erg was het niet, ik zag naast de eerste regenval sinds ik in Ecuador ben het Andesgebergte langzaamaan overgaan in het tropische Amazoneregenwoud. Echt beeldschoon!
Onderweg werd een film opgezet, en drie maal raden: White Chicks! Maar dan wel in het Spaans...
Nu had ik mijn huiswerk goed gedaan en had ik allerlei goede hotels en restaurants in Tena opgezocht, maar toen ik daar in het donker in mijn eentje aankwam, kon ik er geen vinden. Later leerde ik waarom: ik durfde alleen op de grote straat te lopen en dan ook niet heel ver, maar het echte centrumpje van Tena was net iets verder. Ik boekte daarom een crappy kamer ergens in een vaag hostal en ging daarna maar op zoek naar iets te eten en wat te doen voor morgen. Tegenover mijn hostal zat een soort openlucht BBQ restaurant, maar zoals vaak met BBQ, werd er alleen vlees verkocht. Daarom liep ik naar het centrum. Daar werd ik een reisbureautje in gepraat, waar ik een tour voor morgen kreeg aangeboden. Eerst at ik snel de meest vieze taco (op advies van de meneer van het reisbureautje) ooit en daarna sprak ik met iemand over de tour. Het was eigenlijk vrijwel de tour waarvoor ik naar Tena was gekomen en ook het meisje met wie ik praatte leek me betrouwbaar. Ik besloot hem maar te boeken, maar dat was een van de slechtste beslissingen die ik in mijn leven heb gemaakt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Machachi

Samira gaat naar Ecuador

7 weken op pad!!!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

vogeltje vliegt teurg

04 Augustus 2015

Laatste bestemming: Cuenca

02 Augustus 2015

Natuurdocumentaire

31 Juli 2015

Rio Muchacho

26 Juli 2015

Plannen!!
samira

Hoi ik ben Samira en ik ga naar Ecuador!

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 7792

Voorgaande reizen:

19 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Samira gaat naar Ecuador

Landen bezocht: