Centro Historico, kleurrijk en compact - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu Centro Historico, kleurrijk en compact - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu

Centro Historico, kleurrijk en compact

Door: Samira

Blijf op de hoogte en volg samira

20 Juni 2015 | Ecuador, Quito

Het historische centrum van Quito, mooi en vol met kerken. De huisjes zijn kleurrijk met balkonnetjes vol met bloemen. Alleen er is een probleem: je moet wel even een route of wandeling voor jezelf uitstippelen, want een leuke wandeling krijg je niet mee bij de tourist information. Ik ben mijn dag ook begonnen met zo´n wandeling, maar ik kwam er al snel achter dat deze nergens op sloeg. Daarom ben ik maar met een pen gaan tekenen op de kaart en heb mijn eigen plan getrokken. Ik ben begonnen bij de grote basilica del voto nacional. Er was net een bruiloft aan de gang, wat de kerk nog wel het bezichtigen waard was, maar voor de rest was de kerk weinig bijzonder. Tip voor de reiziger: laat de kerk (waar je 2 USD toegang voor moet betalen) achterwege en klim direct naar de toren. Het uitzicht over Quito is niet alleen spectaculair, maar de weg ernaartoe ook. Je loopt over een smal bruggetje over de dak van de kerk en vervolgens met enorm steile trappen omhoog. Op de rest van de route lagen meerdere kerken, waarvan la compania en san francisco echt het betreden waard zijn. Het interieur van deze kerken is namelijk bijna geheel van goud! De lunch was ook nog een hoogtepuntje. Ik zocht naar het vegetarische restaurant uit mijn reisgids en kwam zo terecht bij een ander vega restaurant (wat uiteindelijk náást het restaurant lag wat ik zocht...), gerund door een stel oude vrouwtjes. Het zat vol met locals en het enige wat ze serveren is het menú del dia. Het was heerlijk en goedkoop (2,50 USD!). Na een korte pitstop in het hotel ging ik naar dé straat met handgemaakte producten: calle de la ronda. Daar zitten naast winkels en workshopruimtes een scala aan restaurant waar live muziek wordt gespeeld. Ik was alleen een beetje vroeg, maar toen ik vertrok kwam er echt leven in de brouwerij! Nog een tip voor de reiziger: het restaurant aan het begin (of einde, maar net hoe je het bekijkt) van de straat is echt geweldig! vooral de aardappelsoep met kaas en avocado is een echte aanrader (maar wel echt vullend ;) ).

  • 21 Juni 2015 - 10:20

    Carla:

    Alle foto's zijn nu oke. Mooi die patio van het hotel zeg!!
    Leuke indruk van quito met een mooi selfie!
    Mams xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Samira gaat naar Ecuador

7 weken op pad!!!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

vogeltje vliegt teurg

04 Augustus 2015

Laatste bestemming: Cuenca

02 Augustus 2015

Natuurdocumentaire

31 Juli 2015

Rio Muchacho

26 Juli 2015

Plannen!!
samira

Hoi ik ben Samira en ik ga naar Ecuador!

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 7800

Voorgaande reizen:

19 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Samira gaat naar Ecuador

Landen bezocht: