Sammie vliegt uit! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu Sammie vliegt uit! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu

Sammie vliegt uit!

Blijf op de hoogte en volg samira

20 Juni 2015 | Ecuador, Quito

Vandaag (of in NL: gister) was het dan eindelijk zo ver. Na bijna een jaar van voorbereiden, uitzoeken en soms ook wat twijfel, ging ik dan eindelijk op pad. Na afscheid te hebben genomen volgde een vlucht van 11 uur naar Quito. Zoals altijd laat de ´equator´ even weten dat hij bestaat, maar wat voornamelijk lastig was, is de enorme hoogte van het vliegveld, wat even voor wat tintelende handen en voeten zorgde. Toen ik eenmaal door de douane was (dat is hier nog best wel een gedoe: ze willen echt álles van je weten) werd ik door een Nederlandse chauffeur naar mijn hotel gebracht. En nu denk je natuurlijk: dan ben je er zo. Niets is minder waar. Het vliegveld van Quito ligt sinds twee jaar ruim 20 km buiten Quito (zelfs op een andere berg!) en vrijdagmiddag is er ook op de smalle bergweggetjes die naar de hoge stad leiden spits. Maar goed. Na ruim een uur kom je dan aan in het hotel bij het historische centrum. Het San Francisco hotel is een absolute aanrader voor iedereen die naar Quito wilt. Het heeft een rustige en mooie patio en het ligt midden in het historische centrum. Wat ook fijn is, is dat het erg dicht bij het gemeentehuis ligt, waardoor er (ook´s avonds) veel agenten op straat te vinden zijn.
Maar goed, erg lang heb ik niet rondgekeken. Na snel wat te hebben gegeten ging ik snel naar mijn hotel en slapen. De grote hoogte is erg vermoeiend...

  • 20 Juni 2015 - 09:07

    Kiek:

    Fijn dat je goed bent aangekomen ! Nu uitrusten en wennen aan de hoogte. Ik kijk uit naar je volgende verslag ! Groetjes Kiek.

  • 20 Juni 2015 - 17:02

    Carla En Ruud:

    Nu je 1e reisverslag op de laptop kunnen lezen. Zo'n telefoontje is wel erg klein :).
    Super dat je wifi hebt om te kunnen schrijven en skypen!!
    Het wandelen vandaag ging goed. Best wel moe nu. Rianne had wel wat knie klachten op dag 2, maar heeft het ook gewoon uitgelopen!! We zijn best trots op ons zelf. Kwam langs strego en heb je oorbellen opgehaald.
    Ben benieuwd naar je stadswandeling en fietstocht morgen!
    Heel veel plezier, lieverd.
    Mam xx

Tags: dag 1, Ecuador, Quito

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Samira gaat naar Ecuador

7 weken op pad!!!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

vogeltje vliegt teurg

04 Augustus 2015

Laatste bestemming: Cuenca

02 Augustus 2015

Natuurdocumentaire

31 Juli 2015

Rio Muchacho

26 Juli 2015

Plannen!!
samira

Hoi ik ben Samira en ik ga naar Ecuador!

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 7802

Voorgaande reizen:

19 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Samira gaat naar Ecuador

Landen bezocht: