Natuurdocumentaire - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu Natuurdocumentaire - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu

Natuurdocumentaire

Door: Samira

Blijf op de hoogte en volg samira

02 Augustus 2015 | Ecuador, Puerto López

Hier komt het dan: het verslag van het beste weekend ooit!
Dit weekend was ik dus met drie andere meiden van mijn leeftijd in Puerto Lopez. Omdat de tour op zaterdag niet doorging hebben we het ´s ochtends lekker rustig aan gedaan. Eerst kochten we ons ontbijt en dat aten we heerlijk relaxed op onder een palmboom op het strand en daarna gingen we natuurlijk even de zee in! Voor mij was dat niet zonder gevaren natuurlijk, want ik stapte in een schelp waardoor ik mijn teen sneed... En dat terwijl Carly (een van mijn reisgenootjes) de hele tijd al zonder schoenen rondliep. Maar gelukkig waren mijn reisgenootjes niet te beroerd om me naar en van zee te dragen zodat ik mijn voet kon wassen. Onze activiteit van de dag was naar Los Frailes, een natuurpark, waar we een hike van 2 uur gingen doen. Los Frailes is een uniek ecosysteem bestaand uit droog woud, maar dan bedoel ik ook echt droog! De wandeling leidde door het park en naar 4 stranden. Het was prachtig. net alsof je je in een grote natuurdocumentaire begeeft! Bovendien gingen we op het eerste strand zwemmen en relaxen en vooral lol maken!
Gedurende de hele dag hadden we al ingrediënten verzameld en ´s avonds gingen we daarmee koken, omdat ik ze lekker had gemaakt met de dingen die ik thuis altijd maak. Naast gezellig was het ook nog eens goedkoop en hartstikke lekker! Daarna was de dag nog niet over, want we gingen zelfgemaakte cocktails drinken op het strand en omdat er niemand in de discotheek was maakten we maar ons eigen feestje! Ook kwam ik een oud schoolgenootje tegen. Hoe toevallig!
Maar de volgende dag volgde pas echt een hoogtepunt: de tour naar Isla de la Plata. Deze tour is misschien nog wel het strakst georganiseerd van alles wat ik heb gedaan! Er werd overal uitleg over gegeven en de tour was werkelijk alles in één! Eerst ga je 42 km met een redelijk klein en hobbelig bootje naar het eiland toe en onderweg zie je bijna gegarandeerd walvissen (en anders wel op de terugweg) en zeeschilpadden. Op het eiland kun je kiezen tussen een lange en twee korte wandelingen (hangt af van welke vogels je wilt zien). Wij deden de lange en zagen daarom (bijna) alle vogels. De Jan van Genten en fregat vogels zaten op het pad alsof ze er waren neergezet. Bovendien krijg je veel uitleg over het eiland. Alleen de red foot booby hebben we niet gezien, maar ik was zo verbrand dat iedereen beweerde dat ik er eentje was ;)
Na het hele avontuur op het eiland volgt het snorkelen. Nu is het rif niet zo bijzonder, maar de vissen! Al die kleuren en sommigen lijken wel licht te geven! Na het snorkelen gingen we weer terug.
Tussen alles oor wordt er tot slot veel eten uitgedeeld: banaan, watermeloen, ananas, water, bananenbrood en twee sandwiches. Kortom een geslaagde trip! Zeker de moeite waard! Gedurende de hele tour had ik het gevoel dat ik in een natuurdocumentaire rondliep, echt zo onwerkelijk om alles te zien!
Hierna moesten we echter afscheid nemen van Jacquie en Sofia, omdat zij terug moesten naar Rio Muchacho. Samen met Carly ging ik uit eten op het strand en daarna direct op bed aan, want we waren allebei uitgeput van het weekend. Maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat dit het beste weekend ooit was!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Puerto López

Samira gaat naar Ecuador

7 weken op pad!!!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

vogeltje vliegt teurg

04 Augustus 2015

Laatste bestemming: Cuenca

02 Augustus 2015

Natuurdocumentaire

31 Juli 2015

Rio Muchacho

26 Juli 2015

Plannen!!
samira

Hoi ik ben Samira en ik ga naar Ecuador!

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 7783

Voorgaande reizen:

19 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Samira gaat naar Ecuador

Landen bezocht: