Terugblik op mijn eerste ontmoeting met Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu Terugblik op mijn eerste ontmoeting met Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu

Terugblik op mijn eerste ontmoeting met Ecuador

Door: Samira

Blijf op de hoogte en volg samira

01 Juli 2015 | Ecuador, Quito

En dan zit je al bijna 2 weken in Quito. De tijd racet voorbij. De afgelopen 2 weken heb ik veel gezien, ervaren en geleerd.
Ecuador is een zeer divers land. Tot het weekend had ik eigenlijk niets anders gezien dan de stad. Maar het landschap is prachtig en wat ik zocht heb ik gevonden: een uitzicht waarin geen teken van menselijk bestaan te bekennen is. Bovendien heb ik in deze weken een gevoel gekregen van de stad. Ik voel me veilig(er). Bijvoorbeeld kwam ik vandaag pas om 20:00 thuis, zonder dat ik me op de terugweg niet op mijn gemak heb gevoeld.
De mensen hier zijn vriendelijk, hardwerkend en behulpzaam. Als je je best doet om spaans te praten waarderen ze dat enorm en ze zullen altijd proberen om te communiceren. Vaak werken ze hele dagen en daarna gaan ze nog sporten. Vooral voetbal is hier enorm populair. Bijna in elk café is er dagelijks een wedstrijd van de Copa America te zien en ´s avonds zie je iedereen op straat voetballen.
Mijn Spaanse lessen gaan bovendien enorm snel, ik kan me nu al aardig uit de voeten maken. De lessen zijn erg leuk, maar wel intensief. De ecole idiomas organiseert naast lessen ook nog andere leuke dingen. Vorige week was ik bijvoorbeeld met mijn leraar naar de Santa Clara markt gegaan. Een echte aanrader voor wie in Quito verblijft! Deze markt is vrijwel alleen bekent bij de locals (bevindt zich in la Mariscal, het nieuwe centrum) en er is echt van alles en nog wat te vinden, een soort restaurant, groenten, veel fruit, bloemen, enz. Vandaag heb ik ook meegedaan aan de gratis salsales (privé!) en mijn eerste salsapasjes geleerd. Daarnaast wordt er ook een cocktailavond en ladiesnight georganiseerd, maar daar kan ik helaas niet aan meedoen i.v.m. mijn woonplaats...
Ook bij villa ticca heb ik veel beleefd. Er wordt nog steeds druk geoefend voor de gradución en het is geweldig om alleen al naar die kinderen te kijken!
Tot slot is Quito een geweldige stad voor de toerist om Ecuador te ontdekken. Het nieuwe centrum is niet alleen vol met gezellige bars, restaurants en andere reizigers, maar vanuit hier kunnen ook allerlei trips worden ondernomen om heel Ecuador te verkennen; bijna alles is redelijk in de buurt. Het oude centrum is bovendien prachtig en in de parken is er altijd wel wat te beleven.
Maar wat mij nog het meest bevalt aan Ecuador is dat er (zelfs op de toeristische trekpleisters) amper toeristen te zien zijn. Zoals ik zei zijn er voldoende reizigers, maar bijvoorbeeld Otavalo, dé toeristenattractie van Ecuador, is nog echt authentiek.
Kortom, ik vermaak me prima!

  • 03 Juli 2015 - 21:38

    Omaatje:

    Met spanning volg ik jouw verslagen. Wat zal jij veel te vertellen hebben als je terug bent. Spannend!! , veel liefs en nog fijne tijd daar in Verwegistan.
    Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Samira gaat naar Ecuador

7 weken op pad!!!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

vogeltje vliegt teurg

04 Augustus 2015

Laatste bestemming: Cuenca

02 Augustus 2015

Natuurdocumentaire

31 Juli 2015

Rio Muchacho

26 Juli 2015

Plannen!!
samira

Hoi ik ben Samira en ik ga naar Ecuador!

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 7776

Voorgaande reizen:

19 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Samira gaat naar Ecuador

Landen bezocht: