Pimero día de trabajo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu Pimero día de trabajo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van samira - WaarBenJij.nu

Pimero día de trabajo

Door: Samira

Blijf op de hoogte en volg samira

22 Juni 2015 | Ecuador, Quito

Vandaag begint het dan: the workinglife. ´s Ochtends werd ik naar villa ticca gebracht door mijn gastvrouw. Villa ticca is een opvang voor kinderen voor en na school. Scholieren gaan hier óf ´s ochtends (van 7 tot 13) óf ´s avonds (van 13 tot 19) naar school. Velen van de kinderen op villa ticca wonen alleen met hun moeder, die moet werken en soms zelf nog naar school gaan. Dankzij villa ticca kunnen de ouders zelf naar school en hoeven de kinderen niet mee te gaan naar het werk. Ze kunnen dan huiswerk maken of spelen bij villa ticca. Bovendien krijgen ze er ontbijt of lunch.
Dan heb je ook nog 3 groepen met jongere kinderen, die nog niet naar school gaan. Een groep in de leeftijd 2-3, 3-4 en 4-5. Grote groepen zijn er niet: in een klas zitten er 8 tot 16 kinderen. Ik mag deze week helpen bij de kinderen van 4-5. Deze kinderen hebben over twee weken een ´graduacíon´, waarbij ze op het Amrikaans ´afstuderen´. Na 2 maanden vakantie mogen ze namelijk naar school. Er wordt veel geoefend met hun voordracht, het volkslied en allerlei dansjes door alle drie de klasjes.
Na de lunch reisde ik met mijn medevrijwilligster Nora uit Zwitserland naar de Spaanse school: école idiómas. Samen met mijn privéleraar Pablo legde ik de basis van de grammatica van zelfstandige naamwoorden en persoonlijke voornaamwoorden. Om 17:30 nam ik de bus naar huis. De weg tot mijn stop ging goed, maar halverwege de weg van mijn busstop tot het huis, ging het mis. Ik was een soort van verdwaald, maar met wat hulp kwam ik er wel. Het is hier in het donker rustig op straat en dat maakt het soms behoorlijk scarry. De buurt waar ik woon ziet er namelijk uit als een soort van luxe sloppenwijk, en dat maakt niet dat je je erg veilig voelt. Gelukkig is het huis waar ik tijdelijk woon veilig en wordt bewaakt door 2 honden: Sucre en Diablo. ´s Nachts hoor je (net als in de film) overal sirenes en blaffende honden. Rond 18:30 thuis zijn is hier wel een must.

  • 25 Juni 2015 - 10:58

    Tonny Van Tiggelen:

    Samira, wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt en ik vind het fantastisch dat je de moeite neemt om ons van alles wat je doet en ziet op de hoogte te houden. Nog veel plezier en succes met je werk,doei,doei,xxx

  • 25 Juni 2015 - 18:50

    Carla:

    Begrijp nu wat je bedoeld met luxe sloppenwijk. Maar met 2 stoere waakhonden zit je safe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Samira gaat naar Ecuador

7 weken op pad!!!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

vogeltje vliegt teurg

04 Augustus 2015

Laatste bestemming: Cuenca

02 Augustus 2015

Natuurdocumentaire

31 Juli 2015

Rio Muchacho

26 Juli 2015

Plannen!!
samira

Hoi ik ben Samira en ik ga naar Ecuador!

Actief sinds 18 Juni 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 7772

Voorgaande reizen:

19 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Samira gaat naar Ecuador

Landen bezocht: